Son yıllarda işverenler en çok bu mesleklerden alım yapıyor

İş dünyasındaki şahısların kullandığı toplumsal paylaşım platformu LinkedIn tarafından bu hafta yayınlanan bir araştırmaya nazaran, satış geliştirme temsilcisi, müşteri bağları danışmanı, bulut mühendisi ve siber güvenlik uzmanı dünya genelinde şirketlerin en çok muhtaçlık duyduğu konumlar oldu.

Bu yıl global iktisat ile ilgili meseleler nedeniyle işçiye olan talep azalırken, başka yandan patronlar en sıcak roller için kâfi sayıda aday bulamamaya başladı. Son 5 yıldaki ilanlar üzerinden derlenen datalara nazaran ise en çok aranan konumlar satış, bulut teknolojisi ve siber güvenlik alanlarında oldu.

SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE GÜVENLİK ALANLARI ÖNE ÇIKIYOR

LinkedIn yöneticisi Josh Graff “Bu yıl, şirketlerin günün büyük problemlerini çözmelerine yardımcı olabilecek işçi almaya devam ettiğini göreceğiz. 2023’te bu zorluklar sürdürülebilirlik ve siber güvenlik olacak” dedi.

Graff ayrıyeten “Küresel iktisadın karşı karşıya olduğu belirsizliğe karşın, işletmeler hâlâ büyümek istiyor. Bu da satış rollerine hâlâ yüksek talep olduğu manasına geliyor” diye konuştu.

İŞTE EN SÜRATLİ BÜYÜYEN POZİSYONLAR

İngiltere’de en süratli büyüyen durum müşteri tecrübesi uzmanı olurken Fransa’da büyüme odaklı pazarlama yöneticisi, Almanya’da ise satış geliştirme uzmanı oldu. Öte yandan oyun geliştiricisi, insan kaynakları ve kamyon sürücüsü durumlarındaki açıklar dikkat çekti.

Sürdürülebilirlik yöneticisi, siber güvenlik uzmanı, güç komitecisi ve bulut mühendisi konumları da en süratli büyüyen ve son periyotta en çok aranan konumlar ortasında yer aldı.

Verilere nazaran, teknoloji ve finans kesimlerindeki toplu işten çıkarmalara karşın, müşteri alakaları, satış yahut eser operasyonlarında uzmanlaşanlar için fırsatlar mevcut.

BÜYÜK ÇOĞUNLUK İŞİNDEN MUTLU DEĞİL

LinkedIn’in baş ekonomisti Karin Kimbrough iş trendleri ile ilgili değerlendirmesinde, “Şirketlerin yetenekleri çekmek ve elde tutmak için hâlâ çok çalışması gerekiyor” dedi.

Öte yandan 2023’te iş değiştirmek isteyen çok sayıda insan olduğu görüldü. İngiliz kullanıcıların yaklaşık yüzde 60’ı bu yıl iş değiştirmeyi düşünürken, İtalyanların yaklaşık yarısı işten ayrılmanın ana motivasyonunun daha yüksek fiyat talebi olduğunu belirtti.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir