Akaryakıt, döviz ve minimum fiyatta uzun vakittir değişiklik olmamasına karşın, marketler artırım furyasına başladı.
Türkiye Gazetesi’nde yer alan habere nazaran, Ayçiçeği ve zeytinyağı, peynir, süt ve süt eserleri, çay ve şeker, tuvalet kâğıdı ve peçeteler, mesken paklık eserlerinde etiket değişti.
Bazı market çalışanları da etiketlerin değiştirilmeye başladığını doğruladı.
Öte yandan marketler ortasındaki fiyat farklılıkları da artmaya başladı. Birebir bölge, hatta tıpkı caddedeki iki farklı markette tıpkı eserin fiyatında 51 lira fark olduğu görüldü.
‘GİDERLERİMİZ ARTIYOR’ SAVUNMASI
Bir zincir mağazanın bölge müdürü, zamları şu sözlerle savundu:
“Üretim ve girdi maliyetlerindeki artış, depolama ve güç sarfiyatları raflara artırım olarak yansıyor. Bu çok doğal… Ayrıyeten lojistik sarfiyatları de değerli bir artırım sebebi. Geçen yıla nazaran önemli değişimler yok. Lakin muhakkak kümelerde fiyatlar artıyor. Bunu sırf market kârı olarak görmemek gerek. Toptancı ve üreticiden gelen eserler de zamlanıyor. Bu artırımlar fırsatçılık değil, işletmelerin ayakta kalabilmesi için gerekli adımlar. Ayrıyeten iş yeri kiralarında da yüzde 60’ı geçen artırımlar yapıldı. Bunların tamamı sarfiyat olarak eser fiyatlarına yansıyor.”
(ALINTI)